About ANASSA 



© Angie Aroni


“ANASSA” is an non-profit company, established in December 2009, whose main mission is to produce theatrical plays and art workshops for children, combining the fields of Sciences andHumanities, with the New Technologies and Fine Arts (Art Tech).

ANASSA incorporates artists from different genres, theater, music, dance, Visual Arts, as well as scientists and educators, who contribute all together to the design and implementation of programs towards a multisided, well rounded, but also more entertaining approach of knowledge through the Arts.

The subjects are drawn from the school curricula, and by introducing Art as an educational tool, children are more encouraged to experience learning by mobilizing their senses and feelings.

The activities are targeted to children of all ages, while ANASSA group also organizes performances for adults.

Many of our team’s programs are under the auspices of the Attica Region of the Association of Greek Physicists and have been approved by the Greek Institute of Educational Policy.

ANASSA has presented its programs, (performances and workshops) to the Greek Municipalities of Athens, Kallithea, Aghia Paraskevi, as well as to the Piraeus Bank Group Cultural Foundation (PIOP), the B & M Theocharakis Foundation for the Fine Arts and Music, the Centre for the Study of Modern Pottery, the Museum of Greek Folk Art and to many public and private schools in Athens.




Η λέξη "Άνασσα" είναι ένα παιχνίδι τόσο λεκτικό, όσο και εννοιολογικό. Άνασσα σημαίνει Βασίλισσα στην αρχαία ελληνική γλώσσα. Σε μια παρτίδα σκάκι, η Άνασσα είναι το πιόνι που μπορεί να κάνει όλες τις κινήσεις, εκτός από αυτή του Αλόγου. Ένα ευέλικτο και ιδιαίτερα σημαντικό πιόνι για την εξέλιξη και το αποτέλεσμα του παιχνιδιού. Για το παιχνίδι της γλώσσας, η "Άνασσα" εμπεριέχει την έννοια της μεταμόρφωσης. Γραμματικά και ηχητικά, απέχει από την ανάσα, μόνο μιαν.. ανάσα: ένα τόνο και ένα σίγμα δηλαδή. Αν πάρεις λοιπόν αλλιώς την ανάσα σου, μπορείς να γίνεις Άνασσα!


© Angie Aroni


ΝΤΟΡΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Διομήδη Φωτιάδη, πτυχιούχος του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθηνών (Pierce College). Έχει παρακολουθήσει ιδιαίτερα μαθήματα ορθοφωνίας και τραγουδιού με τη Λουτσία Φρατσέα, σεμινάρια κίνησης με την Αμαλία Μπένετ και τη Τζόζεφ Τορναμπέτ καθώς και σεμινάρια παντομίμας με την Ασπασία Κράλλη και αρχαίας τραγωδίας με την Άντζελα Μπρούσκου.

Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τσέπης στην παράσταση Confusion = χύσεις σε σκηνοθεσία Θράσου Καμινάκη, με το Δημοτικό Θέατρο Περιστερίου στις Φοίνισσες του Ευριπίδη, με το Θέατρο της Σιωπής της Ά. Κράλλη στα έργα Πενθέας Πάσχων (σκην. Χρ. Βαλαβανίδη) και Άτακτη Τάξη (σκην. Χρ. Βαλαβανίδη, Α. Κράλλη), στις Βάκχες του Ευριπίδη (σκην. Μ. Βακούση), με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης στις παραστάσεις Η Πεντάμορφη και το Τέρας (σκην. Α. Αλεξανδράκη), Πώς να ληστέψετε μια Τράπεζα (σκην. Γ Κακλέα) και να Ζει κανείς ή να Συζεί; (σκην. Κ. Σπανού). Έχει συμμετάσχει στις τηλεοπτικές σειρές Έτσι ξαφνικά, Επτά θανάσιμες πεθερές, Camera Café, Είσαι πολύ αλήτης τελικά, Ένας μήνας και κάτι, Λούφα και παραλλαγή, στο Λουτρό των Αέρηδων και στην ταινία Close…so close της Στέλλας Θεοδωράκη.

Το 2009 ίδρυσε μαζί με τη Μαρία Πάνου την ομάδα «Άνασσα». Την άνοιξη του 2010 παρουσίασαν την πρώτη τους παραγωγή Γυάλινα Πηγάδια (σκην. Π. Αδάμ). Τον Σεπτέμβριο του 2011 η Άνασσα παρουσίασε Το Απόκρυφον Σημείον (σκην. Ντ. Ζαχαροπούλου) στο Λουτρό των Αέρηδων ενώ το έργο ανέβηκε για δεύτερη φορά στο Μουσείο Νεότερης Κεραμικής τον Μάιο και τον Ιούνιο του επόμενου έτους. Από το 2014 σκηνοθετεί παραστάσεις και σχεδιάζει εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες με θέματα μέσα από τη διδακτέα ύλη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΡΡΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού τμήματος προσχολικής ηλικίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Τ.Ε.Α.Π.Η) και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.). Έχει παρακολουθήσει και διδάξει σεμινάρια σύγχρονου χορού, κίνησης και αυτοσχεδιασμού καθώς και σεμινάρια μουσικο-κινητικής εκπαίδευσης και αγωγής σε Ελλάδα, Βέλγιο, Πράγα και Αγγλία. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες παραστάσεις ως χορεύτρια/ηθοποιός αλλά και ως εμψυχώτρια εκπαιδευτικών δράσεων.

Σήμερα ζει στο Βέλγιο, όπου ολοκληρώνει το μεταπτυχιακό πρόγραμμα με τίτλο “Management and innovation in Educational Sciences”. Παράλληλα είναι ενεργό μέλος της ομάδας ΑΝΑΣΣΑ ως σύμβουλος ανάπτυξης του εκπαιδευτικού υλικού των θεατρικών παραστάσεων και άλλων καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.


ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986. Είναι απόφοιτος  του Α’ Εργαστηρίου Γλυπτικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών με καθηγητές τους Θεόδωρο Παπαγιάννη και Νικό Τρανό. Ειδικεύτηκε στη Γυψοτεχνία και τη Χαλκοχυτική με καθηγητή τον Μάρκο Γεωργιλάκη καθώς και στη Νωπογραφία και την τεχνική των Φορητών Εικόνων με καθηγητή τον Παύλο Σάμιο. Το 2009-2010 παρακολούθησε το σεμινάριο “Arte de Acción y Performance” με καθηγητή τον Baltolome Ferrando στο UPV Facultad de Bellas Artes (Spain, Valencia).

Έχει συμμετάσχει μέχρι σήμερα σε αρκετές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως γλύπτης αλλά και ως performer.
ΗΡΑ ΜΑΓΑΛΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Εργάζεται σαν εμψυχώτρια από το 2006. Έχει παρακολουθήσει εργαστήρια Θεατρικού Παιχνιδιού και  Αυτοσχεδιαστικού Θεάτρου (Devising, Collaborative Theatre) με την Ευτυχία Τζαγκαράκη, εργαστήριο Θεάτρου Δρόμου με τις Νάντια Καβουλάκου και Ντίνα Καφτεράνη, μαθήματα ελεύθερου σχεδίου με τον Κώστα Αργύρη και τον Γρηγόρη Κολιζέρα, σεμινάρια Εικονογράφησης στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Βιβλίου του Ιανού, με εισηγητή τον Σβετλίν, Stop - Motion Animation του Ελληνικού Κέντρου Κουκλοθεάτρου Unima - Ελλάς, με εισηγητή τον Σπύρο Σιάκα  και Face Painting - Special FX - Θεατρικού Μακιγιάζ στο Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών Tabula Rasa,  με εισηγήτρια τη Λένια Saw, ενώ είναι απόφοιτος του τμήματος Κατασκευής και Εμψύχωσης Θεατρικής Κούκλας, του Εργαστηρίου Ελευθέρων Σπουδών Ασκαρδαμυκτί, με εισηγητές την Δέσποινα Μαλλή και τον Λύσανδρο Σπετσιέρη.
Είναι επαγγελματίας ψιμυθιολόγος και έχει εργαστεί σε θεατρικές παραστάσεις, κινηματογραφικές ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά, φωτογραφίσεις, τηλεοπτικές παραγωγές, βίντεο και εκδηλώσεις.


Άρτεμις Κατσαμπάνη- Ohta

Γεννήθηκε στο Δυτικό Βερολίνο το 1985 και έχει Ελληνική και Ιαπωνική καταγωγή. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών από το 2005 μέχρι το 2011, με καθηγητές τους Τ. Πατρασκίδη, Π. Χαραλάμπους, Ζ. Αρβανίτη και Β. Καζάκο. Το 2009 παρακολούθησε στο Central Saint Martins το τμήμα MA Performance Design and Practice με υποτροφία Erasmus. Έχει πραγματοποιήσει μία ατομική έκθεση και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές σε γκαλερί και μουσεία. Εργάζεται ως εικαστικός και είναι μέλος του ΕΕΤΕ από το 2011. Παράλληλα είναι βοηθός σε εργαστήριο προετοιμασίας μαθητών για τις σχολές καλών τεχνών. Έχει εργαστεί ως διερμηνέας και συντονίστρια για το Ιαπωνικό κρατικό κανάλι NHK το 2015, αλλά και για το κανάλι TBS κατά τους Ολυμπιακούς αγώνες Αθήνας το 2004.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΚΑΛΑΚΗ

Η Κατερίνα Τσικαλάκη γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και βρίσκεται στο 2ο έτος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης «Διδακτικής της Βιολογίας» (ΕΚΠΑ). Εδώ και 10 χρόνια έχει εργαστεί για την επικοινωνία της βιολογίας και των φυσικών επιστημών γενικότερα, στη Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου (2007-2016)  αλλά και στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας, στην Παιδική Βιβλιοθήκη Δήμου Χαλανδρίου «Μίμης Βασιλόπουλος», στο Innovathens και στα Ανοικτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων, στο Παιδικό Φεστιβάλ Αγίου Νικολάου κ.α Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα όπως επιδείξεις πειραμάτων και βιωματικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες. Στα πλαίσια της εργασίας της στο Ίδρυμα Ευγενίδου, εγκαθίδρυσε τη συνεργασία με τον οργανισμό SCIVIS (Space Camp for Interested Visually Impaired Students), εξασφαλίζοντας υποτροφίες σε 8 μαθητές και μαθήτριες με προβλήματα όρασης για την Ακαδημία Διαστήματος στο Space and Rocket Center στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ την περίοδο 2013-2016. Την άνοιξη του 2016, μαζί με εκλεκτούς συνοδοιπόρους εθελοντές, ίδρυσε στο Χαλάνδρι την πρώτη Παιδική Λέσχη Ανάγνωσης Ρομά, η οποία απαριθμεί πάνω από 20 μέλη και το 2017 εντάχθηκε στο πρόγραμμα Social Dynamo του Ιδρύματος Μποδοσάκη. Αυτή την περίοδο με αφορμή τη διπλωματική της εργασία, σχεδιάζει ένα εκτεταμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη ζωή των φυτών, μελετώντας την τυφλότητα ως προς τα φυτά (plant blindness). Αγαπάει τη φωτογραφία, τη φύση και τους ανθρώπους.