Ομάδα Άνασσα



© Άντζυ Αρώνη


Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία ΑΝΑΣΣΑ συστάθηκε τον Δεκέμβριο του 2009 με κύριο σκοπό την δημιουργία θεατρικών παραστάσεων που προωθούν τις ανθρωπιστικές επιστήμες (Ιστορία, Λαογραφία, Λογοτεχνία) μέσω της δημιουργικής αλληλεπίδρασης με τις τέχνες του χορού, της μουσικής, των εικαστικών καθώς επίσης και τον σχεδιασμό και υλοποίηση θεατρικών παραστάσεων και εικαστικών εργαστηρίων για παιδιά που συνδυάζουν τις θετικές και ανθρωπιστικές επιστήμες με τις Νέες Τεχνολογίες και τις Καλές Τέχνες (Art Tech).


H ΑΝΑΣΣΑ ενσωματώνει στο δυναμικό της καλλιτέχνες από τον χώρο του θεάτρου, της μουσικής, του χορού, των εικαστικών, επιστήμονες και εκπαιδευτικούς σε μια προσπάθεια να συνεισφέρουν όλοι μαζί στην δημιουργία παραστάσεων και προγραμμάτων για όλες τις ηλικίες, με στόχο μια πολύπλευρη αλλά και πιο διασκεδαστική προσέγγιση της γνώσης μέσα από τις τέχνες.

Απώτερος στόχος της εταιρείας είναι η συνειδητοποίηση της αλληλοεπικάλυψης των διαφορετικών Επιστημών και η διερεύνηση των διαφόρων τρόπων έκφρασης τους μέσα από τις Καλές Τέχνες. Οι δράσεις της ΑΝΑΣΣΑ έχουν τεθεί κατά καιρούς υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Αττικής, της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και έχουν λάβει την έγκριση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Η ομάδα ΆΝΑΣΣΑ έχει παρουσιάσει προγράμματα στους Δήμους Αθηναίων, Καλλιθέας, Αγίας Παρασκευής, Αμαρουσίου, στο Πολιτιστικό ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη, στα Μουσεία Νεότερης Κεραμικής, Μαστίχας ,Λαϊκής Τέχνης, στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης καθώς και σε πολλά δημόσια και ιδιωτικά σχολεία.





Η λέξη "Άνασσα" είναι ένα παιχνίδι τόσο λεκτικό, όσο και εννοιολογικό. Άνασσα σημαίνει Βασίλισσα στην αρχαία ελληνική γλώσσα. Σε μια παρτίδα σκάκι, η Άνασσα είναι το πιόνι που μπορεί να κάνει όλες τις κινήσεις, εκτός από αυτή του Αλόγου. Ένα ευέλικτο και ιδιαίτερα σημαντικό πιόνι για την εξέλιξη και το αποτέλεσμα του παιχνιδιού. Για το παιχνίδι της γλώσσας, η "Άνασσα" εμπεριέχει την έννοια της μεταμόρφωσης. Γραμματικά και ηχητικά, απέχει από την ανάσα, μόνο μιαν.. ανάσα: ένα τόνο και ένα σίγμα δηλαδή. Αν πάρεις λοιπόν αλλιώς την ανάσα σου, μπορείς να γίνεις Άνασσα!


© Άντζυ Αρώνη


ΝΤΟΡΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ

Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Διομήδη Φωτιάδη, πτυχιούχος του Γεωλογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών και απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθηνών (Pierce College). Έχει παρακολουθήσει ιδιαίτερα μαθήματα ορθοφωνίας και τραγουδιού με τη Λουτσία Φρατσέα, σεμινάρια κίνησης με την Αμαλία Μπένετ και τη Τζόζεφ Τορναμπέτ καθώς και σεμινάρια παντομίμας με την Ασπασία Κράλλη και αρχαίας τραγωδίας με την Άντζελα Μπρούσκου.

Ως ηθοποιός έχει συνεργαστεί με το Θέατρο Τσέπης στην παράσταση Confusion = χύσεις σε σκηνοθεσία Θράσου Καμινάκη, με το Δημοτικό Θέατρο Περιστερίου στις Φοίνισσες του Ευριπίδη, με το Θέατρο της Σιωπής της Ά. Κράλλη στα έργα Πενθέας Πάσχων (σκην. Χρ. Βαλαβανίδη) και Άτακτη Τάξη (σκην. Χρ. Βαλαβανίδη, Α. Κράλλη), στις Βάκχες του Ευριπίδη (σκην. Μ. Βακούση), με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Κοζάνης στις παραστάσεις Η Πεντάμορφη και το Τέρας (σκην. Α. Αλεξανδράκη), Πώς να ληστέψετε μια Τράπεζα (σκην. Γ Κακλέα) και να Ζει κανείς ή να Συζεί; (σκην. Κ. Σπανού). Έχει συμμετάσχει στις τηλεοπτικές σειρές Έτσι ξαφνικά, Επτά θανάσιμες πεθερές, Camera Café, Είσαι πολύ αλήτης τελικά, Ένας μήνας και κάτι, Λούφα και παραλλαγή, στο Λουτρό των Αέρηδων και στην ταινία Close…so close της Στέλλας Θεοδωράκη.

Το 2009 ίδρυσε μαζί με τη Μαρία Πάνου την ομάδα «Άνασσα». Την άνοιξη του 2010 παρουσίασαν την πρώτη τους παραγωγή Γυάλινα Πηγάδια (σκην. Π. Αδάμ). Τον Σεπτέμβριο του 2011 η Άνασσα παρουσίασε Το Απόκρυφον Σημείον (σκην. Ντ. Ζαχαροπούλου) στο Λουτρό των Αέρηδων ενώ το έργο ανέβηκε για δεύτερη φορά στο Μουσείο Νεότερης Κεραμικής τον Μάιο και τον Ιούνιο του επόμενου έτους. Από το 2014 σκηνοθετεί παραστάσεις και σχεδιάζει εκπαιδευτικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες με θέματα μέσα από τη διδακτέα ύλη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.


ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΣΑΡΡΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού τμήματος προσχολικής ηλικίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Τ.Ε.Α.Π.Η) και της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (Κ.Σ.Ο.Τ.). Έχει παρακολουθήσει και διδάξει σεμινάρια σύγχρονου χορού, κίνησης και αυτοσχεδιασμού καθώς και σεμινάρια μουσικο-κινητικής εκπαίδευσης και αγωγής σε Ελλάδα, Βέλγιο, Πράγα και Αγγλία. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες παραστάσεις ως χορεύτρια/ηθοποιός αλλά και ως εμψυχώτρια εκπαιδευτικών δράσεων.

Σήμερα ζει στο Βέλγιο, όπου ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα με τίτλο “Management and innovation in Educational Sciences”. Παράλληλα είναι ενεργό μέλος της ομάδας ΑΝΑΣΣΑ ως σύμβουλος ανάπτυξης του εκπαιδευτικού υλικού των θεατρικών παραστάσεων και άλλων καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.


ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1986. Είναι απόφοιτος  του Α’ Εργαστηρίου Γλυπτικής της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών Αθηνών με καθηγητές τους Θεόδωρο Παπαγιάννη και Νικό Τρανό. Ειδικεύτηκε στη Γυψοτεχνία και τη Χαλκοχυτική με καθηγητή τον Μάρκο Γεωργιλάκη καθώς και στη Νωπογραφία και την τεχνική των Φορητών Εικόνων με καθηγητή τον Παύλο Σάμιο. Το 2009-2010 παρακολούθησε το σεμινάριο “Arte de Acción y Performance” με καθηγητή τον Baltolome Ferrando στο UPV Facultad de Bellas Artes (Spain, Valencia).

Έχει συμμετάσχει μέχρι σήμερα σε αρκετές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό ως γλύπτης αλλά και ως performer.
ΕΛΕΝΑ ΓΡΙΒΑ

Είναι απόφοιτος του τμήματος Θεατρικών Σπουδών και έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στην Ιστορία και Θεωρία Θεάτρου (Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) και στη Μουσειολογία (Πανεπιστήμιο Westminster, Λονδίνο). Από το 2008 έως το 2011 ήταν υπεύθυνη διοργάνωσης εκδηλώσεων, επικοινωνίας και επιμέλειας του Αρχείου στο Μουσείο Σπύρου Βασιλείου . Έχει εργαστεί ως θεατρολόγος σε θεατρικές παραγωγές και από το 2014 ασχολείται με την επικοινωνία και τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων (Θέατρο Πόρτα – Παράλληλο Πρόγραμμα Μουσικής και Χορού, Θέατρο οδού Κεφαλληνίας, Χοροχρόνος ΑΜΚΕ, προγραμματισμός παραστάσεων για το θεματικό πάρκο «ChristmasFactory» στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, Φεστιβάλ Reborn in Athens – Θέατρο Θησείον κ.α). Από το 2017 είναι βασικός συνεργάτης της ομάδας ΑΝΑΣΣΑ στους τομείς της οργάνωσης παραγωγής και της επικοινωνίας – δημοσίων σχέσεων.


Άρτεμις Κατσαμπάνη- Ohta

Γεννήθηκε στο Δυτικό Βερολίνο το 1985 και έχει Ελληνική και Ιαπωνική καταγωγή. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών από το 2005 μέχρι το 2011, με καθηγητές τους Τ. Πατρασκίδη, Π. Χαραλάμπους, Ζ. Αρβανίτη και Β. Καζάκο. Το 2009 παρακολούθησε στο Central Saint Martins το τμήμα MA Performance Design and Practice με υποτροφία Erasmus. Έχει πραγματοποιήσει μία ατομική έκθεση και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές σε γκαλερί και μουσεία. Εργάζεται ως εικαστικός και είναι μέλος του ΕΕΤΕ από το 2011. Παράλληλα είναι βοηθός σε εργαστήριο προετοιμασίας μαθητών για τις σχολές καλών τεχνών. Έχει εργαστεί ως διερμηνέας και συντονίστρια για το Ιαπωνικό κρατικό κανάλι NHK το 2015, αλλά και για το κανάλι TBS κατά τους Ολυμπιακούς αγώνες Αθήνας το 2004.


ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΙΚΑΛΑΚΗ

Η Κατερίνα Τσικαλάκη γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Βιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Διδακτικής της Βιολογίας» (ΕΚΠΑ). Εδώ και 13 χρόνια έχει εργαστεί για την επικοινωνία και τη διδασκαλία της βιολογίας και των φυσικών επιστημών γενικότερα. Έχει διατελέσει υπεύθυνη εκπαιδευτικών δράσεων στον ΑΡΧΕΛΩΝ-Σύλλογο για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας (2019-20), δασκάλα φυσικών επιστημών για την ΜΚΟ Έλιξ και το Βρετανικό Συμβούλιο στο πρόγραμμα Εκπαίδευση για την Ένταξη της UNICEF (2018-19), βιολόγος για Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου (2007-16). Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει εκπαιδευτικά προγράμματα για την περιβαλλοντική πρωτοβουλία Healthy Seas, τη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καλλιθέας, την Παιδική Βιβλιοθήκη Δήμου Χαλανδρίου «Μίμης Βασιλόπουλος», το House of Makers, το Παιδικό Φεστιβάλ Αγίου Νικολάου κ.α.

Στα πλαίσια της εργασίας της στο Ίδρυμα Ευγενίδου, εγκαθίδρυσε τη συνεργασία με τον οργανισμό SCIVIS (Space Camp for Interested Visually Impaired Students), εξασφαλίζοντας υποτροφίες σε 8 μαθητές και μαθήτριες με προβλήματα όρασης για την Ακαδημία Διαστήματος στο Space and Rocket Center στην Αλαμπάμα των ΗΠΑ την περίοδο 2013-2016. Την άνοιξη του 2016, μαζί με εκλεκτούς συνοδοιπόρους εθελοντές, ίδρυσε στο Χαλάνδρι την πρώτη Παιδική Λέσχη Ανάγνωσης Ρομά (2016-18), η οποία απαριθμούσε πάνω από 20 μέλη και το 2017 εντάχθηκε στο πρόγραμμα Social Dynamo του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

Αυτή την περίοδο είναι συνεργάτιδα εκπαιδευτικός της ΑΜΚΕ Άνασσα και σχεδιάζει εκπαιδευτικό υλικό φυσικών επιστημών και επιμορφωτικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς με μαθητές/τριες πρόσφυγες σε συνεργασία με την Erika Gillette για την ΜΚΟ Science United Project με την υποστήριξη του Ιδρύματος Blossom Hill. Αγαπάει τη φωτογραφία, τη φύση και τους ανθρώπους.